1. Concept

Het definitieve concept is ontstaan na het vele itereren en het testen met verscheidene partijen. Het defenitieve concept valt hieronder te lezen.

“Think before you drink”
Een student koopt gemiddeld één flesje plastic per week, maar realiseert zich niet goed genoeg wat
voor een impact dit heeft op de natuur en samenleving. Door in te spelen op de dagelijks bezigheden
van een student en te kijken naar aanleidingen om een flesje plastic te kopen, zal de student zich
identificeren. Door deze ‘negatieve’ aanleiding om te zetten tot een positief effect op de student, zal
de student zijn gedrag gaan veranderen.

De creatieve uitwerking van het concept waar we voor gekozen hebben is “Flaske VS Plastic”. In de uitingen laten we de sterke punten zien van Flaske ten opzichte van de zwakke punten van een plastic fles. Flaske komt als winnaar uit de strijd en mensen gaan nadenken over het product. Na het nadenken over het product zullen ze meer informatie zoeken op de website en hopelijk ook over gaan tot het kopen van een Flaske.