Assignment SDG’s

Bedrijf 1:
Company: Shell
Website: https://www.shell.nl
How they make money: (Renewable) energy: Fuell, oil, gass, zon, wind, etc.
Contributes to SDG 7, 13: Clean energy & Protect the planet
Bedrijf 2:
Company: Ocean Cleanup
Website: https://www.theoceancleanup.com/
How they make money: Investors and getting trash from the sea
Contributes to SDG 14: Life below water
Bedrijf 3:
Company: Qurrent
Website: https://www.qurrent.nl/
How they make money: Delivering green energy
Contributes to SDG 7, 13: Clean energy & Protect the planet
Bedrijf 4:
Company: Douwe Egberts
Website: https://www.de.nl/
How they make money: Delivering Coffee
Contributes to SDG 12: Responsible consumption
Bedrijf 5:
Company: Enie
Website: https://enie.nl/
How they make money: Delivering solarpanels
Contributes to SDG 11: Sustainable cities and communities

 

Assignment Sustainable Venturing

Single parent households
Drug/alcohol abuse
Growing up too fast
Materialism
Aging (vergrijzing)
Lonely elderly
Obesity
Energy waste
Shortage of teachers
Privacy

  1. Climate Change > NASA
  2. Foodwaste > Potjemet
  3. Dietary Problems > Vegentarian butchery
  4. Xenophobia >
  5. Fake News > Blendle
  6. Obesity > Voedingscentrum
  7. Privacy > GooseVPN
  8. Materialism > Peerby
  9. Immobility > Mango Mobility
  10. Single Parent Households > Partou

Sustainable Venturing in Utrecht – The Colour kitchen

What is sustainable about this enterprise?

The Colour Kitchen gebruiken lokale producten. Omdat ze lokale producten gebruiken zijn ze duurzaam bezig, want de producten hoeven zo geen lange afstanden af te leggen. Dit zorgt voor minder uitstoot van uitlaatgassen.

What would a customer like about it?

Dat ze mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans geven. Ze kunnen bij The Colour Kitchen een nieuwe kans krijgen om hun leven op te pakken en weer te gaan werken. Dit zal iets zijn wat klanten/gasten van The Colour Kitchen aan zal spreken.

What would a critical customer complain about?

Wellicht dat ze denken dat het personeel wat er werkt niet genoeg ervaring heeft. Ook kan het zijn dat het assortiment beperkt is, omdat ze vooral lokale producten gebruiken.

Take a selfie as proof at locations (group picture).

Nukuhiva

What is sustainable about this enterprise?

Deze kledingwinkel heeft uitsluitend kleding die fairtrade produceren. Modelabels die produceren met respect voor mens en natuur.

What would a customer like about it?

Het kan consumenten aanspreken dat ze fairtrade producten verkopen, maar ook het brede assortiment kan ze aanspreken. Ze hebben normale, stoere, sportieve en chique kleding.

What would a critical customer complain about?

De prijzen kunnen sommige mensen afschrikken. Zo kost een broek van het merk Kuyichi een slordige 110 euro.

Take a selfie as proof at locations (group picture).

InStock

What is sustainable about this enterprise?

Restaurant InStock gebruikt producten die worden weggegooid of afgekeurd als basis voor hun gerechten.

What would a customer like about it?

De creativiteit van de gerechten en de stijl van InStock, dus de look and feel die ze over willen brengen, kan goed in de smaak vallen bij de consumenten.

What would a critical customer complain about?

De soms ietwat aparte gerechten kunnen mensen afschrikken. Ook het idee van afgekeurd eten kan de consument afschrikken.

Take a selfie as proof at locations (group picture).

Sussies Vintage

What is sustainable about this enterprise?

Sussies Vintage verkoopt tweedehands kleding. Ze geven hierdoor tweedehands kleding een nieuw leven.

What would a customer like about it?

De diversiteit aan kleding kan mensen enorm aanspreken.

What would a critical customer complain about?

Sommige mensen hebben een afkeer van tweedehands kleding. Het wordt soms als onhygiënisch ervaren.

Take a selfie as proof at locations (group picture).

Categorieën: Geen categorie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *